اَرَتا

(فرهنگی،مذهبی،اجتماعی،سیاسی)

اَرَتا

(فرهنگی،مذهبی،اجتماعی،سیاسی)

اَرَتا

اَرَد،اَرَت،اَرَتا...، نامی به یادگار مانده از هزاره های گذشته ایران زمین !
خطه ای پر رمز و رازکه بر اساس شواهد،گذشته ای آباد وپر رونق داشته ولی به دلایل مختلف در نزد مردمان امروز میهن عزیزمان ناشناخته مانده است.
با یاری ایزد منان و بهره گیری از نظرات همه آنهایی که دل در گرو میهن دارند بر آنم تا از این دریچه مجازی در حد توانم غبارهای غربت و مهجوریت تاریخی را از چهره زادگاه زیبا ودوست داشتنی ام بزدایم و مردم خوبش را به دیگر هم وطنان وبلکه همه ی دنیا معرفی نمایم.
این یک آغاز است... با همراهی تو خواننده عزیز وهر صاحب نظری از فرزندان آدم وحوا... واز هر گوشه از این عالم خاکی...

آخرین نظرات
  • ۱ آبان ۹۴، ۱۰:۲۵ - پآییــزک :]
    :(((

مرگ در چشم انداز امام حسین علیه السلام

شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۰۱ ب.ظ

     روز عاشورا چون جنگ شدت گرفت و کار بر حسین علیه السلام بسیار سخت شد، بعضى از اصحاب آن حضرت دیدند برخى از یاران امام علیه السلام دراثرشدت جنگ و با مشاهده بدنهاى قطعه قطعه شده دوستانشان و فرا رسیدن وقت شهادت و جانبازى آنها، رنگ چهره شان دگرگون گشته است و لرزه بر اندام آنان افتاده و ترس دلهایشان فراگرفته است. اما خود سیدالشهدا و تعدادى از خواص یارانش برخلاف آنها هر چه فشار بیشتر، و مرحله شهادت نزدیکتر مى شود رنگ صورتشان درخشنده تر گشته و سکون و آرامش بیشتر مى یابند. بعضى از این شهامت فوق العاده تعجب کرده به امام حسین اشاره کرده، به یکدیگر مى گفتند: به حسین نگاه کنید که ابدا از مرگ و شهادت باکى ندارد. امام حسین علیه السلام متوجه گفتارشان شده، فرمود:اى بزرگ زادگان قدرى آرام بگیرید! صبر و شکیبایى پیشه کنید! چون مرگ پلى است که شما را از گرفتاریها و سختیها عبور داده و به بهشت هاى پهناور و نعمتهاى جاودانى مى رساند. و اما براى دشمنانتان پلى است که از قصر به زندان مى رساند. و کدامیک از شما نخواهد از یک زندان به قصر مجلل منتقل گردد. پدرم از پیامبر علیه السلام برایم نقل کرد که مى فرمود: دنیا براى مؤ منان همانند زندان و براى کافران همانند بهشت است و مرگ پلى است که مؤ منان را به بهشتشان ، و کافران را به جهنمشان مى رساند. آرى، نه دروغ شنیده ام و نه دروغ مى گویم .
             بحار: ج 6، ص 154 و ج 44، ص 297.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۹
صفدر قاسمی

امام حسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی