اَرَتا

(فرهنگی،مذهبی،اجتماعی،سیاسی)

اَرَتا

(فرهنگی،مذهبی،اجتماعی،سیاسی)

اَرَتا

اَرَد،اَرَت،اَرَتا...، نامی به یادگار مانده از هزاره های گذشته ایران زمین !
خطه ای پر رمز و رازکه بر اساس شواهد،گذشته ای آباد وپر رونق داشته ولی به دلایل مختلف در نزد مردمان امروز میهن عزیزمان ناشناخته مانده است.
با یاری ایزد منان و بهره گیری از نظرات همه آنهایی که دل در گرو میهن دارند بر آنم تا از این دریچه مجازی در حد توانم غبارهای غربت و مهجوریت تاریخی را از چهره زادگاه زیبا ودوست داشتنی ام بزدایم و مردم خوبش را به دیگر هم وطنان وبلکه همه ی دنیا معرفی نمایم.
این یک آغاز است... با همراهی تو خواننده عزیز وهر صاحب نظری از فرزندان آدم وحوا... واز هر گوشه از این عالم خاکی...

آخرین نظرات
  • ۱ آبان ۹۴، ۱۰:۲۵ - پآییــزک :]
    :(((
Image result for ‫گنبد پیامبر‬‎


 امروز، قلبی از تپش باز می ماند که نبض هستی با ضربانش می تپید.
 امروز، زبانی از تکلم بازمی ماند که واژه واژه کلامش، رازهای هستی را کهکشان کهکشان می گشود.
امروز، روح عرشی محمد(ص)، فرش کوچک خاک را رهامی کند و به وسعت «لایتناهی» پیوند می خورد.
این بار، معراج محمد(ص) همیشگی است ...
     پیامبر اکرم(ص) پس از بیست و سه سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیب های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، سرانجام در روز دوشنبه، بیست و هشتم ماه صفرسال یازدهم هجرت  پس از چهارده روز بیماری  و کسالت، رحلت فرمودند و درحجره مسکونی خویش در جوار مسجدی که تأسیس کرده بودند، به خاک سپرده شدند.

پیامبر اکرم (ص) یک ماه قبل از رحلت فرمودند:
   «فراق نزدیک شده و بازگشت ‏به سوى خداوند است. نزدیک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمایم و من دو چیز گران در میان شما مى ‏گذارم و مى ‏روم: کتاب خدا و عترتم، و خداوند لطیف و آگاه به من خبر داد که این دو هرگز از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر برمن ‏وارد شوند. پس خوب بیندیشید چگونه با آن دو رفتار خواهید نمود».
    در 28 صفر سال پنجاه هجری،حضرت امام حسن مجتبی (ع) نیز در سن 47 سالگی به دستور معاویه بن ابی سفیان و به دست جعده دختر اَشْعَثِ بنِ قِیس مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسید. ایشان حدود هفت سال از دوران زندگی پیامبر اکرم (ص) را درک کرد، و پس از آن حضرت حدود سی سال با پدر بزرگوارشان علی بن ابی طالب (ع) ملازمت داشت و بعد از شهادت امیرالمؤمنان (ع) به مدت ده سال عهده دار مقام امامت بودند.
    رسول خدا (ص) در‌شان امام حسن مجتبی (ع) فرمود:
    اگر عقل، خود را به صورت مردی نشان دهد، آن مرد، حسن (ع) است. 
    سلام بر صبر خدایی اش، که ما را الهام بخش صبوری در راه حق است و سلام بر صلح حماسی اش، که ما را آموزگار عمل به تکلیف و تبعیّت از وظیفه است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۹
صفدر قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی